NieuwsBrief 4 - Mei 2019

In deze NieuwsBrief informeren wij u graag over de minimale 70% akkoord en de veelgestelde vragen die wij van u hebben ontvangen.

84% VAN U IS AKKOORD!
De minimale 70% akkoord is gehaald. Sterker nog, 84% van u is tot nu toe akkoord gegaan! We gaan de EnergieMaatregelen en OnderhoudsWerkzaamheden uitvoeren in- en aan alle woningen.
Heeft u uw AkkoordVerklaring en/of KeuzeFormulier nog niet verstuurd?
Dan vragen wij u dit alsnog te doen.

VEELGESTELDE VRAGEN
Tijdens de Vraag & Antwoord uren op 2 en 3 april hebben wij verschillende zaken met u besproken. Op enkele vragen kon SlimOnderhoud nog geen antwoord geven. Dit doen wij graag alsnog.

Is er een vergoeding vanuit Rijswijk Wonen?
De werkzaamheden leiden tot een comfortabele, energiezuinige en gezonde woning, maar zorgen wél voor overlast. Rijswijk Wonen heeft daarom besloten dat alle huishoudens een tegemoetkoming van € 250,- krijgen voor eventuele herinrichting of klein herstel.

Wordt de stroom van mijn woning gebruikt tijdens de werkzaamheden?
Als de werklieden stroom uit uw woning nodig hebben, dan worden de meterstanden voor- en na de werkzaamheden opgenomen. Het verschil wordt aan u vergoed.

Zijn er betaalde opties voor de badkamer, keuken en toilet?
Ja. U kunt tegen betaling extra opties krijgen. Hieronder vindt u een overzicht van de opties met bijbehorende prijzen inclusief BTW:


Let op: u betaalt het bedrag in 1x aan SlimOnderhoud.

Wilt u meer informatie? Stuur ons dan een e-mail (tewerve@uwslimonderhoud.nl) vóór vrijdag 7 juni met daarin de betaalde opties waar u geïnteresseerd in bent. Uitvoerder Roy maakt met u een afspraak om te kijken of dit mogelijk is in uw woning.

Kan ik verschillende tegels kiezen voor mijn badkamer, keuken en toilet?
Tijdens de Vraag & Antwoord uren kon u de tegelpakketten voor badkamer, keuken en toilet bekijken en uw keuze maken. Voor elke ruimte kunt u een ander tegelpakket kiezen. Dit is niet duidelijk aangegeven. Wilt u uw keuze aanpassen? Stuur ons dan een e-mail (tewerve@uwslimonderhoud.nl)
vóór vrijdag 7 juni met daarin de ruimte én het gewenste pakketnummer (vloer- en wandtegel). Het KeuzeFormulier hebben wij op onze website geplaatst. Wilt u de mogelijkheden liever (nogmaals) bekijken? Maak dan een afspraak met Rijswijk Wonen.

De asbeststandleidingen in mijn woning zijn al vervangen. Krijg ik dan toch een nieuwe badkamer, keuken en toilet?
In sommige woningen zijn de asbeststandleidingen al vervangen. Krijgt u dan toch een nieuwe badkamer, keuken en toilet? Ja. Veel badkamers, keukens en toiletten zijn toe aan vervanging. Vanuit onderhoudsredenen kiest Rijswijk Wonen ervoor om alle badkamers en toiletten te vervangen en bijna alle keukens. Wanneer dit niet het geval is, is dit in de BewonersMap aangegeven.

Is er wel voldoende ruimte om mijn spullen neer te zetten?
De looproutes zijn aangegeven in de BewonersMap. Daarnaast vragen wij u om ongeveer 1.5 meter vanaf de gevel vrij te houden. Dit is niet in alle gevallen mogelijk, wij begrijpen als u bepaalde zaken niet kunt verplaatsen. Daarom bespreken wij dit graag met u tijdens het UitvoerdersGesprek.

Wat gebeurt er met de voor- en achtertuin?
Wij vragen de bewoners van de onderste woningen om ongeveer 2.5 meter vanaf de gevel vrij te maken voor het plaatsen van de steiger. Het gaat bijvoorbeeld om tuinmeubels, bloembakken of spullen die u zelf aan de gevel heeft gehangen. Eventueel groen wordt door ons verwijderd. Wilt u dit liever zelf doen en later terugplaatsen? Dat kan. Tijdens het UitvoerdersGesprek wordt de planning doorgenomen en weet u wanneer de steiger geplaatst wordt.

Wat kan ik doen met problemen aan mijn woning die niet worden opgelost door de werkzaamheden uit het project?
Voor onderhoud dat niet binnen dit project valt kunt u direct telefonisch contact opnemen met Rijswijk Wonen: 070 33 64 200 (algemeen nummer Rijswijk Wonen). Volg de instructies van het bandje.

Heeft u een specifieke vraag gesteld over uw woning? Dan heeft u persoonlijk bericht van ons ontvangen.

EN NU?
Nu minimaal 70% van u akkoord is met de plannen maken wij een planning voor het uitvoeren van de werkzaamheden. Op dit moment verwachten wij na de zomer te starten met de EnergieMaatregelen en OnderhoudsMaatregelen.

Roy Zeydel, de uitvoerder van dit project, komt bij u langs voor een UitvoerdersGesprek. Hij neemt tijdens dit gesprek de planning voor uw woning met u door. Heeft u vragen voor Roy? Schrijf deze dan alvast op! U ontvangt nog een brief met een datum en tijd waarop hij graag langskomt.

VRAGEN?
Heeft u na het lezen van deze NieuwsBrief vragen? Neem dan contact met mij op via tewerve@uwslimonderhoud.nl, of via het telefoonnummer 070 783 0503.

Met vriendelijke groeten,
Liza Collignon  - SlimOnderhoud